İş Kazası Davaları Ne Kadar Sürer?

İş Kazası Davası Nerede Açılır?

İş kazası sebebi işle açılacak olan davaların muhatabı olan mahkemeler iş mahkemeleridir. İş kazası avukatı ile birlikte bu mahkemelere yapılacak olan başvurular değerlendirilerek dava açılmasına karar verilir. Yetkili mahkeme olarak ise iş yerinin bulunduğu bölgede yer alan mahkemelerde davalar görülür. İş kazası davaları işçinin, yani kaza geçiren kişinin yerleşim yerinde olan mahkemeler aracılığı ile de açılabilmektedir. Yargıtay bu konu ile ilgili olarak 15 Eylül 2014 tarihinde 2014 11128 sayılı esas karar ile işçinin yerleşim yerinde ve işverenin yerleşim yerinde dava açılabileceğine karar vermiştir.Merkezi Adana'da bulunan Özkan Hukuk Bürosu iş kazası dava sürecini en iyi şekilde yönetmek için ekip olarak sizlere hizmet vermeye hazırız.

İş Kazası Davası Ne Kadar Sürmektedir?

İşçinin kaza geçirmesi sebebiyle açılan iş kazası davalarının tarihi ile ilgili net bir süre vermek mümkün değildir. Ancak adana iş kazası avukatı gibi tecrübeli avukatlar ile işçiler davaya müdahil olduklarında süreç hızla gelişecek ve sonuca bağlanacaktır. Bu davalarda bilirkişi incelemesi yapılmaktadır. Bilirkişi raporu tebliğ edildikten sonra taraflarda biri ya da ikisi birden bu rapora itiraz edebilirler. Ardından taraflar yeni bilirkişi raporunun hazırlanmasını isteyebilmektedirler. Sonuca bağlanmış olan iş kazası davasında mahkeme Yargıtay nezdinde kararı temyiz edebilmektedir.

Bunlardan farklı olarak iş kazası davalarının süreleri mahkemelerde bulunan iş yükünün durumuna göre değişiklik gösterebilmektedir. Ancak iş kazası nedeni ile açılan iş kazası davalarının ortalama 1 ya da 2 yıl sürdüğünden söz etmek oldukça mümkün bir durumdur.

Özkan Hukuk Bürosu ceza avukatı , boşanma avukatı , miras avukatı , iş davası avukatı gibi hukuk dallarında  ekip olarak sizlere hizmet vermeye hazırız. Özkan Hukuk Bürosu iletişim adresinden bizlere ulaşabilirsiniz.