İş Kazası Avukatı İle Tazminat Süreci Nasıl İşler?

Tazminat Davası

İş faaliyeti içerisinde bulunan işçi ve işverenlerin yükümlülükleri bulunmaktadır. İş sözleşmesi üzerinde bulunmamasına rağmen her işçi ve işveren bu tür sorumluluklara uymak zorundadır. İş kazaları içerisinde oluşan durumlarda işverenlerin işçiyi koruma sorumluluğu bulunmaktadır. Faaliyeti içerisinde tehlikeli olan işler ya da normal tehlike içerisindeki bir iş faaliyeti içerisinde alınması gereken belli koruma önlemleri bulunmaktadır. İşverenin bu koruma edimini yerine getirmemesi sonucu oluşan iş kazalarını içerisinde işçilerin haklarını iş kazası avukatı korumaktadır. İş faaliyeti içerisinde bulunan içiler işverenin koruma yükümlülüğünü yerine getirmemesi sonrası zarar uğrayabilmektedir. Faaliyet konusu dâhilinde işyerinde ya da dışarıda fiziksel zarar uğrayan işçiler tazminat davasına hak kazanmaktadır. Adana iş kazası avukatı bu süreç içerisinde işçiye danışman olmaktadır.

Tazminat Dava Süreci

İş faaliyeti içerisinde bulunan işçinin uğradığı fiziksel zarar sonrası tazminat davası açılabilmektedir. İş kazası sonrası iş kazası avukatına başvurmak süreç için önemli bir kolaylık oluşturabilmektedir. Öncelikle sürecin başlatılması için doğru mahkeme için dilekçe talebinde bulunulması gerekmektedir. İş kazası sonrasında avukatlar İş Mahkemesi’nin bu alanda görev yaptığını bilmektedir. Tecrübeleri ve bilgileri sayesinde oluşturulacak dava süreci başlangıcı avukatlar sayesinde kolaylık sağlayacaktır. Zarara uğrayan kişinin fiziksel imkânsızlıklarından dolayı kolay bir şekilde bu süreçlere odaklanması zor olabilmektedir. Avukatlar zarar uğrayan işçi için bu tür edimleri halledebilmektedir. İş kaza tazminat davaları işçi ve işverene göre farklı mahkemelere açılabilmektedir. Kişilere kolaylık olarak oluşturulan bu seçimler arasından en doğrusunu ise avukat seçebilmektedir.