Ceza Hukuku Avukatı İle Dava Süreci Nasıl İşler?

Kişilerin her türlü mağduriyetlerine karşılık olarak Anayasamız da, bu mağduriyetin giderilmesini sağlayan kural ve koruyucu yasalar bulunmaktadır. Bazen kişiler bu yasalardan yararlanmak isterken bir takım hatalar yapmaktadır. Bu hataların en başında geleni ceza hukukunun konusuna tabi olmayan durumlar da mahkemelere başvuruda bulunmalarıdır.

Ceza Hukuku Avukatlarından Destek Alma Zorunluluğu Var Mıdır?

Yaşadıkları mağduriyetlerin ceza hukukunun konusuna girip girmediğini hukuk eğitimi almamış kişilerin ayırt etmesi son derece güç olmaktadır. Bu nedenle mahkemeye başvuruda bulunmadan önce mutlaka bulunduğu bölgede yer alan ve ceza hukuku avukatı olan birine danışmak olacaktır. Adana da ikamet eden biri adana ceza hukuku avukatı aracılığı ile mağduriyetinin ceza hukuku konusu olup olmadığını öğrenerek ona göre başvuruda bulunmalıdır. Merkezi Adana'da bulunan Özkan Hukuk Bürosu ceza davası sürecini en iyi şekilde yönetmek için ekip olarak sizlere hizmet vermeye hazırız.

Ceza Hukukunda Şikayet Sistemi Nasıl İşlemektedir?

Yaşanan mağduriyetin ceza hukukunun konusuna tabi olduğunun anlaşılması ile birlikte çalışacağınız avukat ile şikayeti gerçekleştirme süreci başlayacaktır. Mağdur olan kişinin şikayet dilekçesinin yazılarak mahkemeye sunulur ve bundan sonrasında avukat gerekli yasal süreci yürütmeye başlar. Bazı dava konuları mağdur olan şahsın şikayeti ile açılabilirken bazı suçlar şikayete gerek olmaksızın kamu davası olarak otomatik olarak açılmaktadır. Bunun dışında mağdur olan kişi mağduriyeti yaşadığı süre zarfı itibari ile ilk 6 ay içerisinde gerekli makamlara bireysel olarak veya avukatı aracılığı ile başvuruda bulunmadığı takdir de, yaşamış bulunduğu mağduriyetten doğan haklarından feragat ettirilerek davacı olma hakkı da düşürülmektedir.