Boşanma Davası Süreci Ve Avukat

Evlilik nasıl bir süreçse boşanma da bir süreçtir. Bireyler boşanma sürecinde medeni davranmalıdır. Zor bir boşanma süreci iki tarafında psikolojisini olumsuz etkileyecektir. Anlaşmalı boşanmalar her zaman daha kısa sürede karara bağlanmaktadır.

Boşanma Davasında Nasıl Bir Süreç İzlenir

Bireyler boşanmaya karar verdikten sonra resmi haklarını öğrenmek ve haklarını alabilmek için boşanma avukatı tutmaktadır.

Boşanma Avukatı Hangi Konulara Bakar

Medeni hukuk  alanının içinde bulunan aile hukuku dalındaki uyuşmazlıklar sonucu meydana gelen boşanma süreci içerisinde; kadına ödenecek olan nafaka ve ya mal paylaşımları; velayet davaları gibi konulara bakmaktadır.

Boşanma Sebebi Olabilecek Durumlar Nelerdir

Medeni Kanuna göre boşanma sebebi olan durumlar eşlerden birinin diğerini ve ya ikisinin birbirini aldatması, Eşlerin herhangi birinin, eşinin hayatına kast etmesi, kötü muamele edilmesi ve ya onur kırıcı davranışlarda bulunulması, haysiyetsiz hayat sürdürülmesi, küçük düşürücü bir suçun işlenmiş olması, herhangi birinin akıl sağlığının yerinde olmaması, evlilik kurumunun temelinden sarsılıp sarsılmaması gibi başlıklardan biri ve ya birkaçı boşanma sebebi olarak kabul edilmektedir.

Boşanma Avukatı Nasıl Çalışır

Öncelikle boşanma avukatı boşanma nedenlerini müvekkilinden iyi dinlemeli ve boşanma sebebi olabilecek konuları seçerek dilekçesine ekler. Sonra mahkemeye sunulabilecek delilleri toplar ve savunma dilekçesini tamamlar.

Dava Nasıl Açılır

Dava dilekçesi müvekkilin talepleri de dikkate alınarak hazırlanır. Deliller yazılı olarak hazırlanır, şahitler varsa onların gerekli olan bilgileri mahkeme dosyasına eklenir. Adliyeye yatırılması zorunlu olan bir miktar para yatırılarak dava açılır.

Adana'da Boşanma Avukatı Nasıl Bulunur

Türkiye de her ilde birçok avukat vardır. Adana ilindeki avukatlara en kolay arama motorlarına adana boşanma avukatı yazılarak çıkan listelerden ulaşılabilir; fakat hakların alınmasında avukatın doğru tutumlar sergilemesi ve dava sürecini iyi takip etmesi gerektiğinden güvenilir bir avukat bulabilmek için daha fazla araştırma yapılmalıdır. Avukatlarla yüz yüze görüşülmeli ve dava açılacak konu hakkında bilgi alınmalı bir kaç avukatla görüştükten sonra tercih yapılmalıdır.