Boşanma Avukatı Ve Boşanma Başvuruları Nasıl Yapılır?

Boşanma Avukatı ile İstinaf Başvurusu

Toplum içerisinde birçok sorun yaşanmakta ve bu sorunların çözümü mahkemeler aracılığıyla sağlanmaktadır. Belirlenen sorunlar ile çözümlerin ise doğru ya da yanlış olması ile ilgili denetiminin olması gerekmektedir. Her birim üzerine yapılan değişik adlar ile nitelendirilen denetimler mevcuttur. Yaşanılan sorunlar içerisinde belirli bir alanı ilgilendiren olay ise boşanma davaları olmaktadır. Boşanma süreci içerisinde gereken denetimin taraflar tarafından istenmesi ile yapılmasıdır. Boşanma davası süreci ile ilgili olan yerel mahkemeler istinaf adı verilen denetim türü ile denetime tabi tutulmaktadır.

Boşanma süreci içindeki tarafların isteği üzerine üst mahkemeler tarafından yerel mahkemeler istinaf adı altında denetleme yapmaktadır. İstinaf yolu boşanma süreci sonucunda verilen karar önemli olmadan iki tarafa da açık olmaktadır. Sonuç tarafları etkilememekte ve istinaf yoluna gidilebilmektedir. Boşanma avukatı istinaf yoluna giden bireylere bu konuda da yardımcı olmaktadır. Adana boşanma avukatı tarafların istenilen sonucu alması adına boşanma avukatı istinaf sürecini takip altında tutmaktadır.

Boşanma Davası ve Temyiz Yolu

İstinaf yolu mahkeme sonucu ne olursa olsun taraflara sağlanan bir denetim hakkı niteliğindedir. Belirlenen istinaf sonucu yerel mahkeme üst mahkeme tarafından inceleme altına alınmaktadır. İstinaf içerisinde denetimi Yerel mahkemenin üstü olan Yargıtay tarafından gerçekleştirilir. Her konuda belirli bir sonuç alamayan kişilere bir de temyiz yolu imkânı verilmiştir. İstinaf kararına karşı yapılacak olan başvuru ise temyiz olmaktadır. Boşanma avukatı bu süreçler içerisinde kişileri başvuru ve süreç içerisinde yardımcı olmaktadır. Takipleri yaparak müvekkilinin istenilen sonucu almasında yardımcı olmalıdır.