Boşanma Avukatı Boşanma Davasını Nasıl Açar?

Medeni Hukuk dallarından biri olan Aile Hukuku konusunda yaşanan uyuşmazlık durumları ile ilgili olarak ortaya çıkan sorunlarla boşanma avukatları ilgilenir. Kişilerin boşanma, velayet, nafaka ve mal paylaşımı gibi konularda tarafların hak ettiklerini almalarına yardımcı olabilmek için mahkemelerde boşanma avukatı olarak görev alan avukatlar aile avukatı olarak da bilinirler. Zorlu ve insanı yıpratan bir süreç olan boşanma sürecinde insanlar profesyonel bir desteğe ihtiyaç duyarlar. Bu destek sayesinde bu süreci daha kolay atlatarak boşanma neticesinde haklarını da daha iyi bir şekilde elde edebilirler.

Boşanma Süreci Nasıl Başlar?

Çiftler boşanma kararı verdikten sonra boşanma avukatına giderek sürecin başlatılmasını isteyebilirler. Bir diğer durumda çiftlerden biri evlilik hayatının çekilmez olduğunu iddia ederek tek taraflı olarak da boşanma davası açabilir. Adana boşanma avukatı dava açmadan önce boşanma sebeplerini belirler. Tarafların talepleri belirlenir. Çocuk varsa çocukla ilgili kararların alınmasına yine boşanma avukatı ile karar verilerek süreç başlatılır. Dava dilekçesi bu koşullar altında hazırlanır ve ilgili makamlara verilir. Dava dosyası gerekli dilekçe örnekleri ve deliller eşliğinde sunularak süreç başlatılmış olur.

Anlaşmalı Boşanma Davaları

Kişiler karşılıklı olarak boşanma işlemi başlatarak her iki tarafında isteği ile boşanma gerçekleştirilmesi anlaşmalı boşanma olarak bilinir. Nafaka, velayet, mal paylaşımı, maddi ve manevi anlamda tazminat gibi konularda taraflar avukatları eşliğinde karşılıklı olarak boşanma işlemlerini başlatırlar. Anlaşmalı boşanmalarda süreç daha hızlı bir şekilde ilerletiliyor.